2014. október 24., péntek

Ötlettolvaj #1

Amikor nem kihívásra készítek manikűrt, hanem "csak úgy",  - ami egyébként elég ritka mostanában :P -, szeretek az internetről inspirálódni. Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül. :D

A kihívásokra saját ötletet próbálok megvalósítani az esetek többségében, persze előfordul, hogy korábbi emlék alapján jut eszembe egy ötlet, vagy amire azt hiszem én találtam ki, már korábban más megvalósította. A "csak úgy" lakkozásoknál viszont jól esik, ha nem kell nagyon agyalnom. Az inspirációs képek segítenek látni a végeredményt, a színek, minták harmóniáját. Így amikor megtetszik egy-egy ilyen alkotás, szeretném egy az egyben magaménak tudni. :) Ennek szellemében szeretnék most indítani egy olyan sorozatot a blogon, ami a "koppintásaimat" gyűjti össze.



Tudom, hogy mindannyian máshogy gondolkodunk erről a témáról, de szerintem más alkotásából inspirálódni, másolni nem bűn. Persze, ha az idegen ötletet, ne adj Isten más keze munkáját a sajátomként tüntetném fel, az elítélendő volna.

Ebben a sorozatban a ManikűrVadász játék elvéhez hasonlóan meg szeretném nektek mutatni az inspirációs képet, annak forrását és azt, ahogyan én lemásoltam.

Jöjjön tehát az inspirációs kép: forrás



És az én verzióm:




A sorozat első alanya kicsit furán sikeredet, nem gondoltam, hogy pont a virágok szirmába törik bele a bicskám. :) Kicsit dedósra sikeredett az eredeti alkotáshoz képest, de bevallom megtetszett és nem volt szívem lemosni. :) Vagy csak lusta voltam? Azt hiszem, egyszer még megpróbálkozok vele, amikor több energiát rá tudok szánni, mert amikor a két képet együtt látom, egyáltalán nem vagyok elégedett a "művemmel". :D

Azért kicsit elgondolkodtam, hogy a csajszinak hogy fért el ilyen sok virág ilyen szellősen a körmére? Kicsit hosszabb az ő körme, az igaz... :D
Na mindegy, az a veszély legalább nem fenyeget, hogy bárki összetévesztené a két alkotást! :D
Az eredeti megmarad egy elegáns, finom alkotásnak, az enyém meg egy esetlen utánzatnak.

Remélem, nem folyt ki a szemetek a sok szövegtől, és azért mókásnak találjátok ezt a próbálkozást! Valamint szívesen veszem a véleményeteket a másolás / plágium témáról.

22 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jó ötlet és a te újraalkotásod is nagyon szuper lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Örülök, hogy tetszik a mani és az ötlet is, fontos nekem a visszajelzés! ;) :*

      Törlés
  2. Nekem nagyon tetszik,és pont azért, mert nem ugyanolyan, mint az inspirációs kép :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök ennek a nézőpontnak, mert valószínűleg ugyanolyat sose fog sikerülni festeni! :D

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Ez a legjobb szinonima a dedósra :D Köszönöm szépen! :)))

      Törlés
  4. Nagyon szép lett a mani! :)
    Ilyen ötlet már nekem is nagyon sokszor megfordult a fejemben.. Én is teljesen így vagyok ezzel a dologgal, ahogyan te.. Ha nem láttam volna már millió körmös képet akkor lehet nem is lennének ötleteim. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Noémi!
      Nos én már néha nem tudom, hogy jó vagy rossz-e ez a sok ötlet, ami terjeng és a fejemben kóvályog. :) Sokszor úgy érzem, hogy egyszerre nincs semmi ötletem, aztán megnézek néhány képet és a bőségzavar... :)

      Törlés
  5. Ezt a jelenséget én úgy hívom: A Nail Art Evolúciója! :)

    Jómagam naponta több száz internetes-manikűrfotót átfutok, és az esetek 90 %-ában ilyen-olyan formában megjelennek a látott minták a munkáimban. Ha nem a minták, akkor a színtársítások.
    Végiggondolva mániám eddigi történetét, az eddig készült manikűrjeim töredéke származik abszolút saját kútfőből.....és még azok ötlete se a semmiből pattant elő, ebben biztos vagyok! (Láttam valahol hasonlót, amit konkrétan már nem tudnék felidézni, és az emlék tovább dolgozott bennem)

    Ebben a témában szerintem az számítana lopásnak, ha fognám a kiszemelt idegen manikűrfotót és megjelentetném saját munkaként-természetesen csak a példa kedvéért boncolgatom ezt ilyen mélységében, hiszen eszembe se jutna ilyet tenni :D

    Báááár, megvallom, van itt néhány olyan szintű mani nálad, hogy fontolgatom a kézátültetés lehetőségét!! :D :D :D

    Amikor látok valami eszméletlent, valami olyan manikűrt, ami láttán csak úgy futkorászik a gerincemen a gyönyörűség, akkor azt azonnal elkezdem próbálgatni a körmeimen, aztán megszületik belőle valami, ami vagy hasonlít a látott példányra, vagy attól totál eltér, mert tovább fejlődik.

    Szép lett ez a manid, és éppolyan szellős lenne a minta rajta, mint az "eredeti"-n csak neked sikerült picit túlhúznod a szirmokat, ettől tűnik mintával telítettnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én amióta körmözök, igyekeztem saját mintákat is kitalálni, de be kell vallani, hogy ez egyre nehezebb és amit én kitalálok, azt bárki más is "felfedezheti" a Földkerekségen. Úgyhogy én nem csinálok ügyet ebből a ki találta fel a spanyol viaszt témákból.
      A konkrét lopkodást én is írtam, az egy teljesen más dolog, mondhatnám már a szerzői jog kategória :) Hál'Istennek nem vagyok rákényszerülve, hogy oda süllyedjek, de sok balhét olvastam már erről. :(

      Ööö, a kézátütetésnek nem vagyok a híve, ez agyban dől el. :P

      A szirmokat illetően egyet értek, tényleg hosszabbak, mint kéne :) Na, majd legközelebb. Ettől függetlenül még élvezetes szórakozás ez nekem, és alig várom a következő részt a sorozatból. :)

      Törlés
    2. Ja, és ismét köszönöm a részletes témakifejtést! :)

      Törlés
  6. Utolsó kép: <3
    Nagyon tetszik az alkotásod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utolsó képek szerelmese :))) Köszönöm szépen! :) Nagyon örülök neki, hogy tetszik az én verzióm is :)

      Törlés
  7. Nagyon szép lett a manikűr! :)
    A témával kapcsolatosan pedig tökéletesen egyetértek azzal, amit Bandita leírt:
    Szerintem is csak az lenne a lopás, ha nem saját magad által készített manikűr képét közölnéd sajátodként.Én is napi több tíz-száz manikűrt látok, ha nem is tudatosan, de biztosan inspirálódok ezekből: néha egy-egy mintát, vagy épp színkombinációt, de felhasználok innen onnan. Néha valószínűleg már senki sem találná ki, hogy mi volt az ihlető, de én is biztos vagyok benne, hogy az elkészített manikűrök igen kis része származik saját kútfőből, ám ennek ellenére nem érzem magam tolvajnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a dicséretet a manira és a megerősítést a témával kapcsolatban. Igazán örülök neki, hogy egyet értünk az inspiráció és a lopkodás közti különbségről. Lehet nekünk evidensnek tűnik, de van akinek a lopás is természetes, illetve olyat is láttam, akinek az nem tetszett, hogy másolták a munkáját. :)

      Törlés
  8. Én egyáltalán nem tartom lopásnak, hisz ahogy Bandita is írta, nem arról van szó, hogy valaki más munkáját tűntedet fel sajátodnak, sőt, meg is jelölöd az alkotót, ez szerintem így fair. Én is nagyon sok manikűrötletet szerzek másoktól, sőt, a gépemen is van egy külön mappám, amiben csak olyan manikűrök vannak, amelyek megfogtak, érdekesek, stb.
    Pár éve Lakkfan Verusnak is volt hasonló sorozata Kópia néven. Szóval hajrá, én nagyon kíváncsi vagyok, hogy még miket fogsz (újra)alkotni! :)
    A mostani mani meg nagyon tetszik, szerintem a virágok is kis cukik lettek. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na íme egy újabb példa arra, hogy egymástól függetlenül is csinálunk dolgokat, mert pl én nem rég óta ismerkedek a blogokkal, ugye az enyém is fiatal és például az általad említett Verus blogját se ismerem (még! :) ), így az ő sorozatát se. :)
      Nekem is van egy inspirációs mappám és pinteresten is nem rég kezdtem vandálkodni :)
      Örülök, hogy neked is egyezik velünk a véleményed ;) És köszönöm, hogy le is írtad, örülök neki. :)

      Törlés
  9. Köszönöm a sok véleményt, Lányok! :*

    VálaszTörlés
  10. Hát csodálatosan szép lett a Tiéd, és a képek is profik. Gratulálok, nagyon igényes lett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katy! Igazán boldog vagyok, hogy ennyire tetszik! :) :*

      Törlés
  11. Válaszok
    1. Köszönöm! Én is úgy érzem, hogy az eredetihez képest ez inkább cukira sikerült :D

      Törlés